reklama

Co mají hospody a pojišťovny společného? Podnapilé klienty

Eva Nachtmannová dne 01. 03. 2011 - 00:00

Ani v minulém roce nebyly pojišťovny ušetřeny od pokusů lidí, kteří se snažili o nahlášení bizarní pojistné události. Řada z nich hraničila s trestným činem pojistného podvodu. Část podvodů byla spjata s řidiči, kteří své plechové miláčky řídili pod vlivem alkoholu.

Přinášíme vám dva případy, kdy se klienti pojišťoven snažili získat pojistku za pojistnou událost, kterou si způsobili sami, navíc v rozporu s pojistnou smlouvou. Posledním případem je člověk, který po pojišťovně požadoval nadstandardní služby. Čtěte více: Pojistné podvody: Čemu se při nekalostech raději vyhnout

Hra na četníky a zloděje

Každoročně přibývá počet pojistných podvodů. Pojišťovny se proti nim brání nasazováním vlastních detektivů. Ti se snaží podvodníky vypátrat. Marcela Kotyrová z České asociace pojišťoven uvedla, že jen v loňském roce byly ztráty pojišťoven z pojistných podvodů zhruba půl miliardy korun.

Řidič havarovaného vozidla si vyplachoval ústa vínem

Jedna nejmenovaná pojišťovna dostala od svého klienta dopis se žádostí o přezkoumání rozhodnutí. O co v kostce šlo? Citujme přímo z dopisu klienta:

„Na zadním sedadle jsem převážel dvacet plastových lahví bílého vína a láhev minerálky. Nezvládl jsem řízení, vyjel mimo vozovku do silničního příkopu a po nehodě jsem byl v šoku. Navíc, co shoda okolností nechtěla, po nehodě bylo potřeba – díky zranění – vypláchnout si urychleně dutinu ústní.“

Problémem bylo, že po příjezdu policie si řidič uvědomil, že nebylo moudré volat muže zákona k jeho nehodě, když si předtím vyplachoval ústa vínem. Další chybou bylo i to, že na vypláchnutí použil celý objem plastové láhve. Pikantní na celé události je, že automobilista nevlastní řidičský průkaz. Ten mu byl zabaven v polovině roku 2008. Příčinou zabavení řidičáku byl alkohol.

Řidič: Někdo mi naboural auto, škyt

Škodu za 139 tisíc korun si na svém voze Ford Focus způsobil podnapilý řidič, když v zatáčce sjel do příkopu a současně narazil do železných plotových sloupků. Jakmile s autem opět vyjel na silnici, uvědomil si, co provedl a začal přemýšlet, jak na celé události co nejvíce vydělat. Čtěte více: Lidé stále podceňují povinné ručení a havarijní pojištění

Uvědomil policii, které sdělil, že mu někdo ukradl a současně i naboural automobil. Automobilista ještě před tím, než vše nahlásil na tísňovou linku, s pomocí kamaráda, svého plechového miláčka chvíli hledal. Ze žalu nad ztrátou zánovního auta se jeho majitel posilnil v blízké restauraci několika panáky na kuráž. Po chvíli hledání automobil se společníkem našli. Avšak po zjištění, že je značně poškozeno, zavolal polici. Přivolaná hlídka sepsala s řidičem protokol a začala shánět svědky nehody. Policisté pojali podezření, že by vše mohlo mít jiný scénář, než který uváděl poškozený. Ten nelenil a druhý den vše oznámil pojišťovně. Výplaty pojistky se však nedočkal. Policisté mezitím ze svědeckých výpovědí sestavili obraz celé události. Řidič řídil sám. Navíc měl v krvi necelé dvě promile alkoholu.

„Normalizační hvězda“ se dožadovala vrtulníku

Jednoho večera se na asistenční linku pojišťovny dovolal podnapilý klient, který se představil jako slavná osobnost, která měla na Slovensku v osmdesátých a devadesátých letech minulého století vlastní rozhlasovou show. Na základě tohoto „statusu“ se muž dožadoval po pojišťovně zvláštního servisu. Příčinou bylo, že na dvorku u jeho chalupy se po dešti sesunulo bahno a způsobilo zablokování jeho terénního vozu, aniž by byla na autě nějaká škoda. Po asistenční službě se volající dožadoval po poslání jeřábu anebo vrtulníku, který by vyprostil jeho vůz z jílovitého sevření. Pracovníkovi v call centru asistenční služby pojišťovny se až po čtyřech hovorech trvajících přes půl hodiny, podařilo muže přesvědčit, že na jeho pojistku se žádné nadstandardní služby v podobě leteckého zásahu se na jeho pojistku nevztahují.