reklama

Tři tipy jak slušně a efektivně položit telefon finančnímu poradci

redakce dne 11. 03. 2013 - 00:00

Představíme vám tři efektivní metody, jak slušně odmítnout nabídku služeb finančního poradce.
 

Telefonování je denním chlebem finančního poradce. Někdy je však jeho telefonát obtěžující. Buďto příliš mluvit nemůžete anebo se vás poradce snaží vmanipulovat na schůzku, o kterou nemáte zájem.

Poradce se v některých ohledech stává pomyslnou osinou. Je takřka nemožné se ho zbavit ani když mu řeknete, že o jeho služby nemáte zájem. Hodně lidí toto nedokáže, a s tím poradci počítají a zneužívají toho. Mějte rovněž na paměti, že poradci podstupují rétorická školení, na kterých se učí telefonovat a především pak argumentovat. Jenže jejich argumenty často zavánějí nátlakem a manipulací.

Čtěte také: Tip pro finanční poradce: Umíte telefonovat?

Cílem telefonátu je domluvení termínu schůzky. To je to, co finanční poradci potřebují. Živý kontakt, zjistit jak vypadáte a kolik máte peněz. Na to vám budou vnucovat vyplnění finančního plánu, který je v mnoha velkých finačně-poradenských společnostech vyžadován, ale nikterak se s ním dále systematicky nepracuje. Ale to je jiná písnička, kterou se nyní zabývat nebudeme.

Zavolejte později

Pokud nechcete poradci říct sbohem už po jeho první větě, ve které se představí, můžete ho požádat ať zavolá později. Ne však za hodinu nebo druhý den, domluvte se s ním třeba na době za dva týdny. Jestli doufáte, že na vás zapomene, mýlíte se. Poradce si vás uloží do diáře a za čtrnáct dní vytočí opět váš telefon. Podruhé vám na tuto návnadu neskočí. Může použít a zřejmě i použije, že vám předtím vyšel vstříc a vy byste také mohli. Navodí dojem, že mu to dlužíte. A v tomto bodě vás nachytal na švestkách, neboť většině lidí dojdou věcné argumenty. Můžete hovor ukončit prostým típnutím, případně pronést pár nepublikovatelných frází, avšak ukazujete jen úprk před touto nepříjemnou nátlakovou metodou.

Zde už nezbývá než zvolit jednu ze dvou níže uvedených odpovědí.

Děkuji, nemám zájem

Už na první telefonát můžete použít slušnou a úkosnou odpověď: Děkuji, nemám zájem!. Tato odpověď spíše rozpoutá sérii naučených a opět silně manipulujících dotazů finančního poradce o co vlastně nemáte zájem. Bude se vás pokoušet přimět, že jeho služby potřebujete. A zde si naběhl on. Můžete ho pokárat za to, že by měl svým klientům naslouchat a pokud nepochopil vaši předchozí odpověď… Zde už nic dodávat nemusíte. Pokud vás ještě bude chtít lámat, řekněte do sluchátka stroze na shledanou a položte telefon. Jestliže vám obratem zavolá zpět, položte mu telefon.

Čtěte také: Proč využívat služeb finančního poradce?

Využívám servisu firmy XYZ

Finanční poradci můžete rovněž říci, že využíváte služeb jiné společnosti. To však učiňte až poté, kdy vám řekne, za jakou firmu kope. Nepůsobilo by příliš dobře, kdybyste mu řekli, že vám finance spravuje společnost Sněhobílá akciová, ze které on právě volá s cílem ulovení nového klienta.

Napište mi e-mail

Část poradců dělá při telefonování základní chybu. Neřekne vám, od koho na vás vzali kontakt. Odvolají se na vašeho dobrého známého. Zeptejte se poradce, kdo mu dal vaše číslo. Jestliže vám neřekne jméno, odmítněte ho. Jste-li útlocitní anebo si s ním chcete pohrát na kočku a myš, řekněte mu, že nyní mluvit nemůžete a ať vám napíše e-mail. V drtivé většině případů se vás poradce zeptá jakou máte e-mailovou adresu. Tu mu však neříkejte jen mu sdělte, ať se zeptá toho, kdo vás doporučil. Tím poradci dáte jasně najevo, že jste přistoupili na jeho hru a nyní je tah na něm.

Zde je nutná ještě jedna věc. Může se stát, že finanční poradce na vás skutečně e-mail má. Pokud se tak stane a napíše vám, neodpovídejte zpět. Jestliže vám zavolá, slušně mu poděkujte, že nemáte zájem, případně že využíváte služeb jiné finančně poradenské společnosti.