reklama

Jak funguje služba Splátkomat.cz od UniCredit Bank?

redakce dne 16. 08. 2011 - 00:00

Internetová aplikace Splátkomat.cz, kterou od letošního dubna nabízí UniCredit Bank má jasný cíl. Získat větší tržní podíl na trhu s úvěru a zvýšit počet retailových klientů této banky. Návštěvníci stránky rovněž velice rychle zjistí, jestli je možné jejich dluhy konsolidovat a refinancovat.

V rámci produktového konceptu Presto Půjčka, kterou nabízí UniCredit Bank (kód banky 2700) prostřednictvím aplikace Splátkomat.cz, může potenciální žadatel požádat až o úvěr 500 tisíc korun, aniž by musel doložit, na jaký účel peníze potřebuje. Do sumy 250 tisíc korun nepotřebuje žádného spolužadatele nebo spoluručitele. Maximální doba splácení Presto Půjčky je 84 měsíců. K půjčce je možné uzavřít pojištění proti neschopnosti splácet. UniCredit Bank nevyžaduje potvrzení o výši příjmů. Pro zdárné získání peněz jsou zapotřebí dva doklady totožnosti. K tomu je zapotřebí ještě dokument o úvěru, což může být třeba výpis z osobního účtu, výpis z úvěru nebo smlouvu k němu.

Pro naše bankéře na pobočkách jsme vyvinuli speciální poradenský nástroj, který nám umožňuje podrobněji porozumět situaci klienta a modelovat pro něj výhodnější, levnější a lépe vyhovující nabídku, řekl již dříve Giovanni Guidi, ředitel divize spotřebitelského financování společnosti UniCredit Bank.

Dva typy úvěrů

Klient tak může prostřednictvím aplikace Splátkomat.cz požádat o refinancování svých již stávajících úvěrů a to bez ohledu na jejich druhy. Na výběr má z klasických bezúčelových půjček, kontokorentů a úvěrů z kreditních karet. Má na výběr ze dvou možností typů úvěrů. První možností je získání nižší splátky ke stávajícím úvěrům, které by vyřešil konsolidací prostřednictvím Presto půjčky. Druhým způsobem je ke stávajícím úvěrům si sjednat další. Kladem je, že měsíční splátka bude i po navýšení úvěrového rámce nižší nebo stejná jako před refinancováním. Klíčem k tomu je právě dlouhá, až sedmiletá lhůta pro splácení. Pokud by doba pro splácení trvala například jen pět let (tj. 60 měsíců) podstatně významným způsobem by se směrem nahoru změnila výše měsíčních splátek. Banka rovněž nabízí, že při získání konsolidačního úvěru uhradí všechny poplatky, jenž jsou spojeny s předčasným splacením úvěrů u třetích subjektů.

UniCredit Bank ve svých materiálech o „splátkomatu“ uvádí, že peníze, které jsou předmětem půjčky, může žadatel získat do jedné hodiny. Tato rychlost je daná tím, že banka při posuzování o úvěr vychází z dobrého hodnocení úvěrových registrů. V praxi to znamená, že jestliže má žadatel negativní hodnocení z úvěrových registrů, půjčku nemusí dostat, případně se schvalovací proces protáhne.

Jak funguje služba Splátkomat.cz, kterou můžete nalézt na webové adrese www.splátkomat.cz, jsme se zeptali Ing. Tomáše Hally, MBA z divize Spotřebitelského financování UniCredit Bank.

Jaké cíle sleduje UniCredit Bank provozováním splátkomatu?
Cílů, kterých má Splátkomat.cz dosáhnout, je několik. Tím prvním a nejdůležitějším je, aby měl klient možnost jednoduše zjistit, kolik skutečně ušetří, pokud se rozhodne své stávající úvěry, včetně čerpaných limitů na kreditních kartách a kontokorentů, sloučit do jednoho, nového úvěru.

Druhým logickým cílem aplikace pak je umožnění interakce mezi zájemcem a bankou a záleží na preferenci klienta, zda zvolí kontakt přes školeného operátora, mailovou korespondenci nebo osobní návštěvu pobočky.

Je možné poskytnout bližší informace o provozu této služby? Jako je třeba počet návštěvníků, kteří přišli na web, kolik z nich požádalo o úvěru a celkový objem úvěrů, jenž byl prostřednictvím splátkomatu poskytnut a průměrnou výši úvěru.

V průběhu trvání kampaně jsme měli více než 100 tisíc unikátních přihlášení, tj. zájemců a pokud se klienti rozhodli naši službu využít, preferovali primárně kontakt přes operátora a e-mailovou korespondenci.

Kolik úvěrů se ale poskytlo jenom díky této aplikaci není možné jednoznačně určit a to z důvodu, že další část klientů se rozhodla přímo navštívit některou z našich poboček a u těchto žadatelů se nezjišťovalo, zda to bylo díky aplikaci Splátkomat, nebo na doporučení některého z našich klientů. Obecně se ale dá říci, že tato aplikace, která byla součástí globální marketingové komunikace, přispěla značnou měrou k obchodním výsledkům UniCredit Bank na poli spotřebitelských úvěrů.

Připravuje banka i nějaké další podobné projekty? Třeba na spoření, investování nebo hypotéky?
Nyní věnujeme maximální pozornost aplikaci Splatkomat, která nám naplňuje naši strategickou snahu o uplatnění se na poli konsolidací úvěrů spotřebitelského financování.

Myslím, že prvním podobným projektem UniCredit Bank byla Převratná hypotéka. V oblasti financování bydlení a spotřebitelské financování pokračujeme v trendu nabídnout klientům takové finanční produkty, které jim v konkrétních životních situací pomohou uspokojovat jejich potřeby. I v oblasti účtů a spoření tomu není jinak, což je vidět na naší stávající kampani na Expresní Konto s kartou na „počkání“.

Souvisí spuštění služby Splátkomat.cz i se získáním nové klientely, která dosud neměla s bankou nic společného?
Jednoznačně ano. Ze zkušeností víme, že zájemci o sloučení půjček mají v průměru několik úvěrů v různých bankách a/nebo u nebankovních společností a podmínky u těchto splátkových úvěrů, kreditních karet, kontokorentů jsou značně rozdílné. Pokud se rozhodnou tyto úvěry sloučit do jednoho úvěru – Presto Půjčky – ušetří tím jednak na nákladech a díky skutečnosti, že nesplácí několik, ale pouze jeden úvěr, tak i lepší přehled o toku svých financí.

Klientů, kteří hledají možnost jak ušetřit na stávajících splátkách, ale i těch, kteří si potřebují půjčit další peníze a přitom platit měsíčně stejně nebo těch, kteří si potřebují pouze udělat „pořádek“ kolem úvěrů, jsou řádově desítky tisíc a pro tyto klienty má UniCredit Bank transparentní a výhodné řešení.