reklama

Kam uložit miliardu…

redakce dne 10. 12. 2013 - 00:00

Jednička a devět nul. Miliarda korun je zkrátka astronomické číslo. Odpovědělo nám několik bank, co s touto sumou podnikat.
 

Tak předně, miliardu korun má na svém účtu v Česku přes 400 osob. Dalších několik set obyvatel naší země se k této hranici více méně přibližuje. Potud statistika českých a slovenských miliardářů. Těmi se profesně zabývá Miroslav Motejlek, který sestavuje jejich žebříček, ale také časopis Forbes nebo časopis Týden či E15 Premium. Vycházíme i z kvalifikované úvahy, že ne všichni miliardáři jsou podchyceni v oficiálních žebříčcích.

Čtěte také: Kolik nul má miliarda?

Nás však zajímalo, jestli jsou tuzemské banky schopny nabídnout dostatečný servis, kam by si mohl klient uložit miliardu korun. Vybrali jsme si náhodně několik bank a těm jsme poslali níže uvedený dotaz.

Dotaz: Je vaše banka schopná nabídnout dostatečný servis, jenž by mohl využít klient, který disponuje obnosem ve výši jedné miliardy korun. Aby vše bylo o něco jednodušší, jde o padesátníka, který peníze získal prodejem své firmy. Nyní si chce užít zbytku života, zajistit tři potomky a manželku.

Dostalo se nám tří odpovědí bank jako je Fio banka, LBBW Bank a Raiffeisenbank. Záměrně jsme neoslovovali velké banky, případně ty, které se profilují jako ryze „internetové“ (mBank, Air bank). Pro větší autenticitu jsme odpovědi nijak výrazně redakčně neupravovali.

Raiffeisenbank: Diverzifikace do více bank

Klient, který prodá firmu v takové hodnotě bude především diverzifikovat svou investici. Nevloží tedy celý majetek do jedné privátní banky, ale rozloží jej do více bankovních ústavů. Klientovi pomůžeme nejen se správou těchto peněz, ale umíme mu pomoci už při samotném prodeji firmy. Máme silný poradenční koncept a umíme klientovi nabídnout pomoc s kompletním procesem fúzí i akvizicí. Naší filozofií je budování dlouhodobého vztahu s klientem založeném na důvěře a již při prodeji jeho firmy vzniká silná vazba mezi klientem a bankou, která se pak přeměňuje v péči o klienta. To je příběh, který odpovídá realitě – volba správce mého majetku – důvěra v prověřené partnerství.

Při samotné správě majetku je nutné především zabezpečit majetek proti negativnímu vlivu znehodnocení např. vlivem inflace tak, aby neztrácel hodnotu. Čili nejdříve ochránit peníze, poté řešit jejich zhodnocení. Teprve poté volí investiční strategii, která závisí na preferencích a představě klienta. Investiční strategii potom klientovi připravíme s ohledem na celý jeho životní cyklus. V krátkodobé strategii do pěti let bude vhodná řízená správa portfolia, obchodování s konkrétními tituly, investice do nemovitostí, dluhopisů apod.

Ve střednědobě strategii zhruba deseti let je pak na místě úvaha o vytvoření vlastního fondu, případně s rodinnými příslušníky nebo bývalými obchodními partnery – vytvoření např. fondu kvalifikovaných investorů. Dlouhodobě je pak silná úvaha o předání majetku mezi generacemi – řešení otázky dědictví nebo přání klienta ohledně nakládání s majetkem po jeho skonu.

LBBW Bank CZ: Úspory je vhodné investovat

Výší svých úspor se modelový klient řadí k privátním klientům. Tomuto typu klientů nabízíme individuální služby a produkty založené na dlouhodobém partnerství založeném na absolutní důvěře, naprostém soukromí a diskrétnosti. Privátním klientům zajišťujeme ochranu a růst jejich majetku. Každému privátnímu klientovi se věnuje přidělený privátní bankéř, který obsluhuje omezený počet klientů pro udržení vysoké úrovně servisu.

Uvedenou výši úspor je pro udržení jejich hodnoty nezbytné vhodně investovat. Nabízí se investice do cenných papírů, nemovitostí, cenných kovů, drahých kamenů nebo umění.

Fio banka: Retailová klientela s možností správy portfolia

Fio banka je banka zaměřující se primárně na retailovou klientelu. V rámci investičních služeb nabízí službu Správa portfolia (od 250 tisíc korun) nebo Osobní makléř (od 2,5 milionu korun). V rámci Správy portfolia spravuje makléř prostředky podle jedné z klientem vybraných strategií. Služba Osobní makléř zajišťuje zcela individuální servis dle dispozic klienta, přičemž má klient stálou kontrolu nad každou jednotlivou transakcí.