Co zatřáslo akciemi mediální skupiny CME?

Cena akcií mediální skupiny CME otřásl odchod čelního manažera Petra Dvořáka, který se vzdal všech svých funkcí, jenž měl ve skupině. Přinášíme stručný přehled toho, co se od té doby stalo.

Doslova ukázkovým příkladem otřesem hodnoty akcií je společnost CME, která působí ve střední a východní Evropě. Hlavní činností této firmy je televizní vysílání. Do jejího mediálního portfolia spadá televize Nova, která je považována za nejlepší televizi v tomto regionu měřeno dle výnosů z reklamy. Čtěte více: Jaké akcie si můžete koupit na českých burzách?

Odchod top manažera Dvořáka

Petr Dvořák, bývalý generální ředitel TV Nova a od ledna do letošního listopadu i víceprezident pro televizní vysílání společnosti CME. Z této pozice měl pod sebou všechny generální ředitele televizí v šesti zemích, ve kterých CME vyvíjí své podnikatelské aktivity. Ačkoliv Dvořák sdělil důvody svého odchodu v tiskové zprávě, kterou vydala CME, neuvedl příliš podrobností. Podle svých slov se chce věnovat vlastnímu byznysu.

Z kuloárních informací však prosakuje, že velký tlak na manažery CME vyvíjí její prezident Adrian Sarbu, který má v CME podíl. Kvůli těmto tlakům odešel například i Václav Míka, generální ředitel slovenské televize Markíza.

Nečekaný odchod Petra Dvořáka ze všech funkcí, které měl ve společnost skupiny CME vyvolal propad hodnoty akcií. Dvořákův odchod byl oznámen v úterý 23. listopadu 2010. Akcie CME na burze Nasdaq byly v úterý ráno na hodnotě okolo 287 dolarů za kus. Během dne cena akcie klesla na 281 dolarů. Následující den, tj. ve středu 24. 11. se už cena za jednu akcii dostaly na pondělní úroveň. Čtěte více: Vydělejte deset procent na českých dividendových akciích

Tip na adresář finančních institucí
Podívejte se do adresáře finančních institucí, které působí na tuzemském trhu. Dozvíte se informace o jednotlivých bankách, družstevních záložnách, stavebních spořitelnách nebo penzijních fondech.

Proč tak akcie zareagovaly

Akcie, potažmo nálady investorů a akcionářů, kteří bedlivě sledují hodnotu svých cenných papírů, rozkolísala zejména neočekávaná informace rezignace Petra Dvořáka, dále pak to, že ve třetím čtvrtletí letošního roku došlo k poklesu reklamních příjmů televize Nova. Navíc v Česku dochází ke zvyšování reklamních příjmů televize Prima. Ta je přímým konkurentem Novy.

Firmy podnikající v mediálním prostředí jsou doslova závislé na hospodářských výsledcích. Platí zde, že růst ekonomiky žene cenu za reklamu, potažmo výši zisku a hodnoty akcií vzhůru. Jakmile se však přestane národnímu hospodářství dařit, následuje prudký obrat. Na inzertním trhu ubývá inzerentů a ti, kteří nestahují svou inzerci se dožadují alespoň nižších cen za výkony. Nova navíc pro minulý rok snížila cenu za reklamu, kterou opět zvyšuje do původních čísel.

Přihlaste se k odběru novinek