Finanční poradci šlapají v oblibě na paty svým bankovním protějškům

Finanční zprostředkovatelé se stávají partnery klientů při řešení jejich finančních otázek. Šlapou na paty bankovním poradcům.
 

Informace uvedené v článku pocházejí z výzkumu společnosti ppm factum, která ho realizovala během roku 2014 na vzorku 1075 respondentů. Ti byli zpovídáni tváří v tvář prostřednictvím metody CAPI. Zadavatelem průzkumu byla Unie společností finančního zprostředkování a poradenství České republiky (USF ČR). Čtěte také: Budoucnost finančního poradenství a její úskalí

Finanční zprostředkovatelé a poradci poskytují své služby stále většímu počtu občanů a domácností. Letošní průzkumy ukazují na spokojenost klientů a vysokou kvalitu služeb nabízenou nezávislými finančními poradci, řekl Jiří Šindelář, předseda představenstva a výkonný ředitel USF ČR.

Celková spokojenost s kvalitou služeb (v %)

Finanční poradce Bankéř Agent pojišťovny
Pojištění majetku 70 51 50
Životní pojištění 70 58 57
Investiční nebo podílový fond 65 61 u/n
Spořící produkt 59 46 58
Úvěr na bydlení 38 70 u/n
Víceúčlová půjčka 45 59 u/n

Zdroj: USF ČR, Zpracování: investia.cz

Spokojenost s poskytnutými službami se v uvedených případech dělí především mezi finanční a bankovní poradce. Pracovník pojišťovny z merita věci nesjednává úvěry na bydlení, půjčky ani ryze investiční či podílové fondy. Čtěte také: Pojištění: Lidé tratí na neznalosti svých potřeb

Podobných čísel klietské spokojenosti dosahují i jiné agentury, jako je například STEM/MARK, která v červnu letošního roku zjistila, že 65 procent klientů je spokojeno se službami finančních poradců. Podobně uvažují i lidé, kteří si sjednávají služby finančního poradce. Podle agentury Ipsos z července 2014 považuje nezávislé poradce za důvěryhodné 64 procent dotázaných. Naopak reklamní kampaně finančních institucí považuje za důvěryhodný zdroj informací pouze necelá čtvrtina (24 procent) oslovených. Čtěte také: Co klienti chtějí slyšet a poradci mají říkat

Omezená nabídka jako mínus

Největší spokojenost klientů plyne se službami finančních poradců při sjednávání úvěrů na bydlení, životního pojištění a pojištění majetku. Sedm z deseti lidí preferuje vysokou spokojenost s prací finančního poradce. Spokojenost vyplývá především z více předkládaných řešení, která se neomezuje pouze na produkty jedné banky či pojišťovny.

Klient si tak může vybrat, respektive poskládat produktový mix podle toho, jak vše vychází cenově. V neposlední řadě může lépe porovnat užitek, který vyplývá z různých finančních produktů. Nemusí se tak spokojit s jedním řešením, jako na bankovní přepážce. Bankovní poradci jsou v tomto ohledu hendikepovaní, neboť nedokáží nabídnou tak pestrý výběr jako zprostředkovatel, jehož portfolio se skládá z více finančních institucí. Čtěte také: Budoucnost poradenství spočívá v průběžných provizích

Kde sjednáváme finanční produkty?

Místo, kde Češi uzavírají smlouvy na jednotlivé produkty v součtu za rok 2013 (v %).

Přímo v bance  30 %
Přímo v pojišťovně  33 %
S poradcem banky mimo pobočku  5 %
S poradcem pojišťovny mimo pobočku  13 %
S nezávislým finančním poradcem  13 %
S pracovníkem splátkové, úvěrové společnosti  4 %
Se stavební spořitelnou  5 %
On-line  9 %

Zdroj: USF ČR, Zpracování: investia.cz

Z grafu je patrné, že nejvíce finančních produktů je uzavřeno na přepážkách bank a pojišťoven. S finančním poradcem se řeší zhruba každá sedmá uzavřená smlouva. Čtěte také: Požadavky na finanční poradce se zvyšují

Přidejte si investia.cz na Facebook

Přihlaste se k odběru novinek

Nejčtenější články na investia.cz:

Když trhy míří dolů


Jak vydělat 1000 Kč denně


Čtvrtina lidí má úspory na půl roku


Odchod do starobního důchodu


Britské dělení společnosti má sedm tříd


Sedm případů, jak mít nízký anebo žádný starobní důchod


Dotaz čtenáře: Nemám odpracované roky na důchod


Kdo je v Česku bohatý?


Kam pravidelně investovat 1000, 5000 a 10 000 korun?


Jak stanovit výši nájemného