reklama

Česká pošta sjednala loni 50 tisíc smluv penzijního připojištění

redakce dne 22. 04. 2013 - 01:00

Česká pošta kromě roznášení dopisů a balíků nabízí prodej finančních produktů. A daří se jí. V tomto segmentu zvyšuje tržby.
 

V minulém roce bylo sjednáno celkem 551 206 smluv penzijního připojištění. Což je nejvíce v jeho osmnáctileté historii. Paradoxem je, že v roce 2012 se tento produkt mohl sjednávat jen do konce listopadu.

Česká pošta, státní podnik, jak zní její právní forma už dávno neposkytuje jen roznášení dopisů či balíků. Zaměřuje se i na finanční služby a další doplňkovou činnost jako je například prodej losů a přijímání loterijních tiketů společnosti Sazka anebo prodej tiskovin a drobného zboží. Třeba bezpečnostních přívěsků na klíče SaveKey.

Pošta tyje na finančních službách

O obchodním úspěchu České pošty nemůže být pochyb. Jen v loňském roce získala na finančních službách 1,7 miliardy korun, což je 8,4 procenta z celkových tržeb 20,183 miliardy korun. Zisk pak činí 306 milionů korun. Meziročně se příjmy z finančních služeb zvýšily o 300 milionů korun. Významný podíl na zvýšení příjmů ze zprostředkovatelských služeb bude mít loňská masová poptávka po penzijním připojištění. Kdyby průměrná měsíční úložka v rámci „penzijka“ činila 300 korun, tak by při provizi čtyřnásobku měsíční úložky provizní obrat činil z tohoto produktu 60 milionů korun.

Česká pošta je největší zaměstnavatel v zemi. K poslednímu dni loňského roku tento státní podnik zaměstnával 33 418 lidí. Průměrná hrubá mzda činila ke stejnému datu 21 884 Kč, což je 17 137 korun čistého.

Bankovní pobočky na poštách

Pobočková síť České pošty čítá 3100 míst. To je už slušný potenciál pro nabídku finančních služeb. Na to před lety vsadila Československá obchodní banka, která přímo na míru pro poštovní úřady připravila Poštovní spořitelnu. Návštěvníkům pošty jsou tak sjednávány jednoduché bankovní produkty, mezi které patří osobní a spořicí účty, termínované vklady a půjčky.

Postupem doby se produktová nabídka rozšiřovala o stavební spoření, penzijní připojištění, životní a neživotní pojištění. Partnery se tak kromě Poštovní spořitelny stala i Českomoravská stavební spořitelna nebo ČSOB Penzijní společnost, všechny finanční instituce jsou ve finanční skupině ČSOB. Jen za Poštovní spořitelnu činí příjmy z pronájmu jednu miliardu korun ročně. Smlouvy jsou sjednávány na období deseti let.

Pro Českou poštu je tak ČSOB strategickým partnerem, který jí vylepšuje peněžní toky. Generální ředitel České pošty Petr Zatloukal již před časem v médiích prohlásil, že finanční služby patří k důležitým příjmům podniku. Bez nich by „firma“ byla ztrátová.

Nebankovní alianční partneři

„Dveře“ na pobočky otevřela Česká pošta i dalším partnerům – České pojišťovně a Penzijní společnosti České pojišťovny, Raiffeisen stavební spořitelně nebo splátkové společnosti Home Credit.

Mezi další alianční produkty, patří posílání peněz v rámci globální služby Western Union. Dále ještě Pojišťovna VZP, která nabízí zdravotní pojištění pro cizince anebo Platby SuperCash, což je služba České pošty zaměřená na elektronické obchody.