Finanční poradce: „Mám na vás kontakt, ale neřeknu od koho“

Takřka standardní situace. Zavolá vám finanční poradce s nabídkou svých služeb a nechce říct, odkud na vás vzal číslo.
 

Takový finanční poradce může mít telefonní číslo z několika různých zdrojů. Buďto ho má opravdu od nějakého vašeho známého, který ho požádal, aby ho nejmenoval. V tomto případě si však poradce tak trochu zavařil, neboť vypadá jako ten, kdo našel telefonní číslo někde ve Zlatých stránkách. To je druhý, a zřejmě nejčastější způsob, jak finanční zprostředkovatelé získávají kontakt na své potenciální klienty. Avšak ani telefonní seznam nebo reference od klientů nejsou jedinými zdroji, kde sehnat kontakt.

Internet jako spása i zhouba

Důležitým místem pro získávání kontaktů je internet. Zejména pak různé diskusní servery, na kterých lidé diskutují ohledně finančních produktů. Čas od času mají diskutéři ve svém profilu vyplněn e-mail nebo telefonní číslo. Zde je pro šikovného poradce prostor pro nabídku přesně takových služeb, které předtím diskutující popsal.

Finanční poradce by si měl dát pozor na zveřejnění diskusního příspěvku, aby například nevolal člověku, který před pěti lety sbíral informace o pojištění. Dá se předpokládat, že si už nějaké sjednal. Naopak u hypoték je v případě pěti let vhodná doba k refinancování úvěru. Samozřejmě, že i v případě pojistky je prostor pro rebalancování smlouvy a pojistných podmínek, jen to lidé tolik nevědí.

Studené kontakty

Poslední skupinou jsou tzv. studené kontakty, které vznikají tak, že je lidé nechávají na serverech finančně-poradenských společností. Vedení těchto firem se již naučilo, že mezi nimi jsou vesměs novináři převlečení za neznalé klienty. Jejich cílem je provést mystery shopping a potom vše popsat ve svém médiu. Netřeba zmiňovat, že když nachytají poradce v nedbalkách, o to větší důraz tomu budou klást.

Dá se tak předpokládat, že kontakt na takového klienta získá zkušený poradce, který se vyvaruje školáckým chybám a bude umět jasně a stručně odpovědět na zvídavé dotazy.

Reference a doporučení

Finanční poradci občas po svých klientech žádají kontakty na jejich přátele a známé, kteří by mohli jeho služeb využít. Jsou známy případy, kdy poradce požadoval kontakty již na první schůzce, na které představil sebe a společnost, pro kterou pracuje. Lepší než žadonění o kontakty jsou reference samotných klientů, kteří se třeba u piva svěří svým kamarádům, co mu všechno poradce poradil a zařídil.

Takový okamžik je pro všechny aktéry nejlepší, neboť ostatní se mohou po službách finančního poradce rovněž pídit. Kladné reference nejsou dvakrát časté a jsou závislé na opravdu dobrých službách a vztazích mezi poradcem a klientem.

Takže až vám bude volat finanční poradce, že má na vás číslo od vašeho blízkého člověka a nechce říct od koho, můžete ho vyzvat, že na začátku vašeho případného vztahu je důvěra a upřímnost. Z tohoto pohledu ji on nesplňuje, takže má smůlu a žádný obchod nebude.

Přihlaste se k odběru novinek