Pro polovinu klientů jsou bankovní poplatky klíčové

Češi vybírají banku podle poplatků a výše úrokových sazeb. Jakmile se jim finanční instituce znelíbí, hledají novou, ve které ušetří.
 

Trochu to připomíná supermarketové nakupování. Spotřebitel si projde nabídku marketů v jeho nejbližším okolí a poté se podle ceny rozhodne, kde nakoupí. Více než služby a samotné produkty nás zajímá kolik a za co budeme platit. Čtěte také: Jak moc drahý je účet zdarma

Stává se, že bankám uteče bonitní klient, který nechce platit poplatek za vedení běžného účtu. Zato mu nedělá problém platit několikamilionovou hypotéku. Věrnost a důvěra jsou dvě věci, o které by se tuzemské banky měly snažit.

Důvěra ve svou banku je zásadní

Své bance věří 96 procent lidí. Dvě třetiny ji jsou schopny doporučit rodině a přátelům. Proto je důležité, aby banky poskytovaly své služby transparentně a srozumitelně.

Kromě samotné výše poplatků za bankovní produkty a úrokové sazby na depozitech a úvěrech je důležité, aby bankovní domy neměly komplikované produktové ceníky. Právě podmínky jsou spolu s poplatky a sazbami nejčastějším důvodem pro přesunutí se do jiné banky. Čtěte také: Desetina lidí chce změnit banku

Polovina věrných klientů

Polovina českých bankovních klientů (51 procent) je věrná své bance. Druhá polovina lidí laškuje s více bankami. Dvě banky pro své potřeby využívá 37 procent Čechů. Produkty a služby tří a více bank využtívá 12 procent lidí.

Důvěra a věrnost se vztahuje i na využívané finanční produkty. Pouze 42 procent klientů má u své primární banky hypoteční úvěr. Primární banka je taková, u které mají běžný účet.

V České republice má 94 lidí ze sta osobní účet u banky, kterou považují za svou základní. Spořící účet má ve své primární bance 67 procent klientů. Kreditní kartu pak 72 procent a spotřebitelský úvěr 56 procent. Právě z hypotéčních úvěrů plyne bankám nejvíce financí. Jde o dlouhodobý a relativně ziskový produkt. Čtěte také: Zhodnocení peněz: Banky, fondy nebo podnikání?

Informace v příspěvku vycházejí z průzkumu společnosti EY, která oslovila 32 642 fyzických osob ve 43 zemích světa, jenž v době dotazování měli nejméně jeden bankovní produkt a přístup k internetu. Sběr dat byl prováděn od 25. července do 7. října 2013. V Česku se průzkumu zúčastnilo 415 respondentů.

Přidejte si investia.cz na Facebook

Přihlaste se k odběru novinek

Nejčtenější články na investia.cz:

Když trhy míří dolů


Jak vydělat 1000 Kč denně


Čtvrtina lidí má úspory na půl roku


Odchod do starobního důchodu


Britské dělení společnosti má sedm tříd


Sedm případů, jak mít nízký anebo žádný starobní důchod


Dotaz čtenáře: Nemám odpracované roky na důchod


Kdo je v Česku bohatý?


Kam pravidelně investovat 1000, 5000 a 10 000 korun?


Jak stanovit výši nájemného