reklama

Test webových stránek finančně-poradenských společností

redakce dne 18. 08. 2011 - 00:00

S hodnocením finančně-poradenských společností se v poslední době doslova roztrhl pytel. Dozvídáme se, že společnost XYZ má nejlepší poradenství než firma QWE. Jenže u poradenství je důležitý i první dojem. A ten může i u šampiónů pokulhávat. Zvláště podíváte-li se na jejich webové stránky.

Testy kvality práce finančních poradců jsou důležité. Zjistíte z nich, jak poradenství probíhá a co můžete od jednotlivých zástupců finančně-poradenských firem očekávat. Jestliže si však chcete prostudovat nabídku služeb poradenských společností zevrubněji, je nejjednodušší zabrousit na jejich webové stránky.

Jak jsme hodnotili

V našem testu webových stránek finančně-poradenských společností jsme se zaměřili na titulní stránku (homepage) a poté na stránku, která se zaměřuje na přiblížení finančně-poradenských služeb dané firmy. Platí, že stránka o detailech finančního poradenství, které můžete od finančních poradců dané společností očekávat, by měla být na jedno kliknutí myší z titulní stránky.

Do testu jsme zařadili následující společnosti: AWD ČR, Broker Consulting, Fincentrum, OVB Allfinanz a Partners for Life Planning. Odkazy na jejich webové stránky naleznete na konci článku v přehledné tabulce.

Cílem testu je zjištění nabídky služeb. Stránky si prohlíží osoba, která s finančním poradenstvím dosud nepřišla do styku a současně zvažuje, že by některou z firem oslovila. Zajímá jí především, co jí firmy mohou nabídnout. Nemá však příliš času a tak na každé stránce může pouze jednou kliknout na takový odkaz, ze kterého bude patrné, že se dozví co nejvíce informací.

AWD ČR: Spokojená usměvavá blondýna

Říká se, že v reklamě a marketingu nejvíce zabírají ženy, děti a zvířata. Finančně poradenská společnost AWD ČR vsadila na ženu s vizáží intelektuálky a tikají sexbomby současně. Pozornost návštěvníka však paní na obrázku upoutá spolehlivě. Stručné sdělení, že díky AWD má více času na zábavu doslova motivují ke kliknutí. Při prokliku se zobrazí stránka s titulkem „Privátní finanční strategie“. Na ní by se měl podle našeho očekávání návštěvník dozvědět co nejvíce informací o této strategii. Místo toho se však čtenář dozví, že poradci AWD ČR mu pomohou ušetřit až deset procent jeho peněz. Dále pak to, že mu bude zhotovena finanční strategie a že spolu s Ekonomicko-správní fakultou Masarykovy univerzity v Brně vyvinuli software pro finanční poradenství. Bližší informace jsou umístěné v rozbaleném levém sloupci, kde si návštěvník může vybrat dílčí koncepty (financování bydlení, ochrany příjmů, ochrany majetku a důchodového zabezpečení). Čtěte více: AWD Finanční poradenství pod pokličkou

Návštěvník si však může dalším proklikem zobrazit kontaktní formulář pro sjednání osobní schůzky s poradcem. Nechybí ani číslo telefonní linky s vyznačenou pracovní dobou.

Náš dojem z webu je takový, že po informační stránce jde o průměrný server. Zvláště když uvážíme, že společnost AWD ČR cílí na bonitní skupiny obyvatel s nadprůměrnými příjmy.

Broker Consulting: Důraz na rodinné hodnoty

Dojem z titulní webové stránky Broker Consulting je kladný. Společnost sází na tradiční rodinné hodnoty, ve kterých je rodina a její ochrana na prvním místě, stejně jako zajištění na stáří. Návštěvník se navíc může na jeden proklik dostat na takovou stránku, která ho zajímá (spoření, renta, bydlení a zabezpečení) anebo kliknout na Finanční plán. To jsme udělali i my. Předpokládáme totiž, že návštěvník bude chtít komplexní informace. Stránka s názvem Finanční plán Broker Consulting je informačně bohatá. Po obsahové stránce se tak návštěvník dozví z čeho se skládá Finanční plán a kdo mu ho sestaví. Nechybí ani odkaz na kontaktní formulář. Čtěte více: Nezávislé privátní finanční poradenství je pouze fráze

V levém sloupci jsou dílčí kategorie Finančního plánu a v pravém sloupci přehledná kontaktní mapa České republiky, telefonní linkou (oproti AWD ČR jde o bezplatnou linku avšak uvedená pracovní doba je kratší) a odkazem na kontaktní formulář.

Celkový dojem obsahu je pozitivní. Drobná výtka směřuje na barvu použitého písma. Šedé písmo se z bílého pozadí špatně čte. Konzervativní poučka „černé na bílém“ by tomuto webu zcela jistě neuškodila.

Fincetrum: Poradenství mimochodem

Homepage Fincentrum.com působí na návštěvníka jako titulka firmy, která se zabývá kromě finančního poradenství ještě pořádáním soutěží a provozováním médií. To však nebrání tomu, že návštěvník, který potřebuje zjistit alespoň nějaké základní informace o finančním poradenstvím této firmy se na nějaký úvod dostane jedním proklikem z titulky.

Na stránce „Finanční poradenství“ se však dozví, že finanční poradenství je pro Fincentrum páteří a že poradců má společnost tisíc a ti nabízejí finanční produkty od spoření, přes investice, pojištění až po úvěry na bydlení. A to je všechno. Jde vlastně o nic neříkající informace, které patří spíše na informační pozadí, než na přední místo.

OVB Allfinanz: Jak nikomu nic neříct

Titulní stránka společnosti OVB Alffinanz je tristní. Klient se téměř nedozví, co je hlavní činností firmy. Místo toho na středu obrazovky visí odkazy na videa, ve kterých zřejmě finanční poradci OVB sdělují v krátkém a rychlém sestřihu co si myslí o přístupu ke klientům, firemním hodnotám, aktivitám firmy a v neposlední řadě i tomu, co o nich klienti říkají. Čtěte více: AWD a OVB: Těžkosti třípísmenkových finančně-poradenských společností

Pouze z jednoho odkazu na homepage se může návštěvník dostat hlouběji na server a zjistit, co mu OVB vlastně může nabídnout. Jde o odkaz „Nabídka produktů“, který je umístěný v horním menu vpravo od loga. Na stránce Nabídka produktů je však velice málo informací. Návštěvník tak zjistí, kolik produktů společnost nabízí. Na stránce chybí jakýkoliv rychlý kontakt v podobě telefonní linky nebo e-mailu.

Z jednoho prokliku se tak návštěvník nemá šanci dozvědět, co mu může OVB Allfinanz nabídnout. A to ani v případě, že klikne na odkaz „O společnosti“. Zde se jen dozví obligátní informace o tom, kdy a kde byla společnost založena, kolik má klientů a jaké má obraty. O přínosu pro potenciálního klienta zde není ani zmínka.

Partners: Nejlepší web v testu

Poslední hodnocenou webovou prezentací je ta od společnosti Partners for Life Planning. Na první pohled jde o přehlednou stránku. Uživatel na ní dostává tu pravou motivaci, proč by měl využít služeb finančního poradce. Na jedno kliknutí se tak může dostat na zajímavé stránky, které mu informace o poradenství této společnosti více přiblíží. Například na stránce „S čím vám může finanční poradce pomoci“ jednoduše zjistíte, s čím vám poradce pomůže. Kvalitní informace získáte i tím, když přejedete myší nad horní položku v menu „Poradenství“ a kliknete na odkaz „Kdo je poradce?“. Opět ve stručnosti zjistíte, co vám nabízí finanční poradce Partners. Čtěte více: Když se řekne: Partners. Finanční poradenství jinak

Na všech stránkách jsou umístěné kontaktní informace v podobě bezplatné telefonní linky, e-maily a odkazu na kontaktní formulář. Webové stránky Partners jsou v našem testu jednoznačně nejlepší. A to jak po stránce vizuální, tak i obsahové.

Webové stránky finančně-poradenských společností

Společnost Website
AWD ČR http://www.awdcr.cz/awdcz/cz/awd_home.html
Broker Consulting http://www.bcas.cz/
Fincentrum http://fincentrum.com/
OVB Allfinanz http://www.ovb.cz/Default.aspx
Partners for Life Planning http://www.partners.cz/cs/

Zdroj: Finančně-poradenské společnosti; Poznámka: Odkazy nejsou aktivní