reklama

Využívejte slev při nakupování

Eva Nachtmannová dne 01. 11. 2010 - 06:30

Bez nakupování si téměř nedokážeme představit náš všední život. Avšak i při každodenním nakupování lze ušetřit. Ukážeme vám, kde získat jakou slevu.

Nějakou slevu nabízí téměř každý maloobchodní řetězec, stanice pohonných hmot, obchod s oblečením a obuví anebo banka nebo pojišťovna. Úmyslně jsme pominuli nejrůznější sezónní výprodeje a jednorázové akce. Zaměřili jsme se na slevy, které můžete v obchodech využít třeba dnes, až půjdete odpoledne z práce nebo ze školy.

Nechci slevu zadarmo

Systém slev můžeme rozdělit podle několika hledisek. Prvním typem slevy jsou takové, kdy si ji musíte něčím zasloužit. Řada firem nabízí při odběru určitého množství získání slevové karty. V praxi to znamená, že když chcete získat členství v klubu, musíte předtím nakoupit třeba za pět tisíc korun. Poté vám bude přiznaná sleva. Od této doby se vám při každém dalším nákupu přičítají body nebo kredity ve věrnostním programu.

Automatická sleva

Dalším typem slevy je taková, kterou dostanete automaticky. Nemusíte vlastnit žádnou slevovou kartičku ani nakupovat pravidelně. Často jde o slevy založené na množstevním prodeji. Například při nákupu v maloobchodním řetězci nad jeden tisíc korun můžete získat slevu ve výši několika procent apod.

Kup jeden, druhý dostaneš zdarma

V případě, že si koupíte jeden výrobek, získáte druhý zdarma. Často jde o velice jednoduchý, avšak účinný systém. Obchodník nabídne jeden výrobek za jeho plnou cenu, a aby přinutil zákazníka k jeho koupi, nabídne mu druhý výrobek zdarma. Tento způsob se používá zejména u potravinářských maloobchodních řetězců anebo v obchodech s oblečením.

Větší balení za cenu standardního

Dalším oblíbeným prodejním trikem je nabídka většího balení za cenu standardního balení. Tento způsob se používá u řady výrobků běžné spotřeby. Týká se to například čokoládových tyčinek anebo pracích prášků.

Slevy v internetových obchodech

Na intenzitě spotřebitelů se v poslední době dostávají slevy internetových obchodů. Tento způsob prodeje přímo vybízí k nabízení nejrůznějších slev a jejich kombinacemi. Často už při prvním nákupu můžete získat pěti a více procentní slevu. Internetoví obchodníci rovněž odpouštějí svým klientům poštovné a balné. Drobnou nevýhodu bývá, že si zboží nemůžete vyzkoušet a „osahat“.

Získat nějakou slevu tak není tak složité, jak by se na první pohled mohlo zdát. Stačí zajít do nejbližšího obchodu a pozorně se dívat, jestli nenabízí nějakou slevu. Samostatnou kategorií slev jsou například České dráhy, jejichž slevový systém jsme popsali v několika článcích.