reklama

Význam afluentní klientely roste

redakce dne 24. 08. 2012 - 01:00

Vysokopříjmová klientela je pro bankéře a finanční poradce významná proto, že může tvořit relativně velkou část jejich příjmů.
 

Na uvedené tvrzení lze použít jednoduchý příměr. Je snazší mít jednoho klienta, ze kterého za jednotku času získáte předem danou výši provize, než stejnou sumu, za x jednotek času a několik jiných klientů. Vše má jednu nevýhodu. Afluentní klientela je mimořádně náročná. Přeci jen jde o lidi, kteří umí vydělat peníze a znají jejich hodnotu.

Příjmová hranice pro afluentní klienty

Podle jaké sumy může finanční poradce říkat, že má afluentní klientelu? Závisí to čistě na každém samostatně. V redakci finančního serveru investia.cz jako afluentní klientelu označujeme ty, kteří mají finanční majetek ve výši alespoň 100 tisíc eur, potažmo drží ekvivalent této sumy v českých korunách, což představuje částku 2,5 milionu korun. Nejde o jediný parametr.

Čtěte také: Třicátníci představují bonitní skupinu obyvatel

Je velký rozdíl mezi člověkem, který například zdědí tuto sumu či ji získá prodejem nějaké své nemovitosti a třeba tím, kdo ji dokázal během svého života již vydělat. Druhý případ je nám bližší. S rostoucími příjmy se zvyšuje jistota dalších podobně vysokých výdělků.

Příklady afluentní klientely v praxi

Třeba pro Citibank začíná afluentní klientela na částce 500 tisíc korun, což je hranice, kterou by měl jejich klient investovat prostřednictvím jejich služeb. Finančně-poradenská společnost AWD ČR zase za afluentního klienta považuje každého, komu se na měsíční výplatní pásce objeví hrubá mzda 30 tisíc korun.

Počet dolarových milionářů roste

Podle jiných parametrů může být za afluentní klientelu označen každý, kdo má majetek v ekvivalentu jednoho milionu dolarů. Takovýchto lidí je v Česku již přes 19 tisíc, přičemž v příštím roce jich bude rovných 20 tisíc.

Čtěte také: Bonitní klientela je pro finanční poradce atraktivní

Držet majetek v ekvivalentu jednoho milionu dolarů je stála atraktivní. Rovněž se proměňuje struktura nejbohatších. Nejde jen o restituenty nebo realitní rentiéry. Tradičně největší skupinu podnikatelů začínají dohánět vrcholoví manažeři středně velkých a velkých společností.

Pro finančního poradce je bohatý člověk důležitý. Lze od něho očekávat, že své vydělané peníze bude chtít zhodnotit. Otázkou zůstává, kolik a jak vysoký výnos chce. Platí pravidlo, že majitelé firem neinvestují do akcií anebo do podílových fondů, ale své peníze drží na termínovaných vkladech. Chtějí mít jistotu, že v případě pádu jejich firmy jim nějaké peníze zůstanou.