Desatero dlouhověkosti

Dlouhověkost se podílí na vytváření finanční rezervy na stáří. Podívejme se na faktory, které vám mohou prodloužit život.
 

Na základě studia odborných publikací jsme sestavili desatero příčin, které vám mohou prodloužit věk. Mějte na paměti důležitou zásadu. Smrt je značně nepředvídatelnou událostí. Proto ani když splníte většinu kritérií, můžete zemřít ještě před odchodem do důchodu. Berte předložené informace jen jako orientační.

Genetická výbava rozhoduje

Lidé, kteří mají ve své rodině dlouho žijící předky, mají vyšší šanci na prožití dlouhého života.

Pohlaví a stavba těla

Ze statistik vyplývá, že se ženy dožívají vyššího věku než muži. Významně se na dlouhověkosti promítá i stavba vašeho těla. Jestliže máte tenké končetiny (tzv. leptosomální typ), budete žít déle.

Klidný způsob života

Žijete-li ve víru velkoměsta, máte nižší šanci na dožití se vyššího věku, než lidé, kteří bydlí v klidném městě nebo na venkově. Důležitým faktorem je i podnebí. Obyvatelé mírného klimatu se mohou dožít vyššího věku.

Stravování a pohyb

Přiměřená strava je další plus na cestě k dlouhověkosti. Podobné je to i s konzumací dostatečného množství ovoce a zeleniny. Jako prevence proti onkologickým onemocněním má vliv konzumace zeleniny a barevného ovoce. Tyto potraviny obsahují antioxidanty, které chrání proti volným radikálům.

Podobný vliv na délku života má i konzumace ryb. Lidé z asijských států patří mezi nejdéle žijící. Příznivě na ně působí právě zelenina a ryby. Obyvatelé největšího kontinentu světa jsou navíc rekordmani v dožití, byť jsou oproti obyvatelům jiných kontinentů mírně podvyživení.

Manželství jako pozitivní faktor

Manželství dokáže ovlivnit délku života. Alespoň u mužů, u žen tato souvislost nebyla prokázána. Údajně se dlouhodobě ženatí muži dožijí s vyšší pravděpodobností věku 70 let, než svobodní, rozvedení anebo ovdovělí.

Studium prodlouží život

Čím delší dobu strávíte ve školních škamnech, tím vyššího věku se můžete dožít. O jeden rok prodloužený pobyt ve škole prodlouží život o 18 měsíců.

Pohyb a fyzická aktivita

Fyzická aktivita je obecně zdraví prospěšná. Jestliže svou oblíbenou aktivitou, jako je třeba rychlá chůze, jízda na kole nebo plavání strávíte alespoň hodinu denně, můžete váš reálný věk prodloužit o dva roky až pět let.

Silným kladem výše uvedeného výčtu je, že jde o obecně doporučované zásady správného životního stylu moderního člověka 21. století.

Přihlaste se k odběru novinek