reklama

Nepřišlo vám oznámení o uložení zásilky? Stěžujte si!

redakce dne 20. 03. 2019 - 00:00

Jste nespokojeni se službami České pošty? Nepřišla vám obálka s červeným pruhem do schránky? Braňte se. Podejte stížnost České poště.

Chronické nedoručování dopisů patří mezi dlouhodobé problémy České pošty. Občas jde o technický problém, ve kterém se zásilka zkrátka někde zatoulá. Častější jde o lidské selhání, kdy si poštovní doručovatel ulehčuje práci a listovní zásilky prostě nevhazuje do poštovní schránky. Jak bojovat proti lajdákům z řad pošťáků? Stačí málo. Nenechejte si dlouhodobé nedoručování líbit a stěžujte si.

Související téma: Jak na obálky s červeným, modrým, fialovým, žlutým a zeleným pruhem?

Postup při nedoručování zásilek

Vysledujete-li, že vám nechodí zásilky, respektive zjistíte náhodně, že máte na poště psaní nebo balík, je potřeba začít sbírat důkazy. Zapisujte si, kdy vám, jaká zásilka nebo oznámení o uložení úřední obálky nepřišlo. V případě opakování problému je na místě kontaktovat vedoucí pobočky, na které se vám ukládají vaše zásilky. Ta může zjednat nápravu. Třeba jen tím, že upozorní poštovní doručovatele, aby si dávali pozor.

Chyby se vyskytují například v lokalitách nové zástavby, ve které se doručovatelé dosud nezorientovali.

Českou poštu můžete dále kontaktovat na její infolince nebo e-mailem. Elektronickou komunikaci doporučujeme, neboť se dá snadno doložit celá její historie. Stručně popište problém a čekejte na nápravu. Též se lze obrátit na ombudsmana České pošty.

Čtěte také: Práci snů u České pošty nehledejte

Pakliže se chyby budou opakovat i nadále, obraťte se na Český telekomunikační úřad. Ten dohlíží na Českou poštu a může jí udělit pokutu. Ke stížnosti pro Český telekomunikační úřad připojte veškeré doklady o tom, kdy se jaká oznámení opozdila včetně celé komunikace mezi vámi a Českou poštou.